مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 10:002021-05-09سياسي

هلال| مرز باریک امر به معروف با عیب جویی/ امیرکبیر چگونه مقابل فساد ایستاد؟


بسیاری از اوقات به این دلیل که ما خود را در جایگاه آمر به معروف و ناهی از منکر می بینیم، به خود اجازه می دهیم که به حریم شخصی افراد وارد شویم و اگر خطای علنی از افراد دیدیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان در قالب سخنرانی های کوتاه به صورت روزانه در خروجی های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر می شود.

حجت الاسلام میثم علی پناه، سخنران مذهبی در فصل پنجم این برنامه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر به سخنرانی می پردازد که در قسمت بیست و ششم اظهار داشت: یک مرز از مو باریک تر میان عیب جویی کردن، تمسخر و دست انداختن دیگران با امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

بسیاری از اوقات به این دلیل که ما خود را در جایگاه آمر به معروف و ناهی از منکر می بینیم، به خود اجازه می دهیم که به حریم شخصی افراد وارد شویم و اگر خطای علنی از افراد دیدیم، آبروی او را ببریم و هرجور که دوست داریم با او رفتار کنیم و خطایش را در هر محفلی بیان کنیم.

وی افزود: دین خدا در این موارد دست ما را باز نگذاشته است.

در روایت از امام صادق (ع) داریم: مَن عَیَّرَ مُؤمِنا بِذَنبٍ لَم یَمُت حَتّی یَرکَبَهُ؛ هرکس مؤمنی را به گناهی سرزنش کند، نمیرد تا خودش آن گناه را مرتکب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلال| مرز باریک امر به معروف با عیب جویی/ امیرکبیر چگونه مقابل فساد ایستاد؟

هلال| مرز باریک امر به معروف با عیب جویی/ امیرکبیر چگونه مقابل فساد ایستاد؟